Ord som hora


Ord som hora, skabbig, tjock är ord som alla tjejer får höra någon gång. Antingen gör dom oss starkare eller så trycker de ner oss totalt. Oavsett vad,tar vi åt oss. Som in i helvete. Vi ältrar det, vi pratar om det, vi tänker det och vi skadar oss själva med det. Därför bl
ir vi så utseendefixerade.

Plötsligt handlar allt om kläder, smink och hur man snabbast ska gå ner i vikt och bli accepterad.
Alla killar. Det är egentligen dom som är utseendefixerade. Det är vi som står där och tar emot allt, för vi vill bli accepterade och omtyckta av dem. Är man en kille blir man kallad för player om man strular och knullar runt. Men på något sätt blir de "någon" genom detta, de blir coola.

Är det däremot tjejer som strular och knullar runt så blir vi kallade för horor. Sen snackar folk skit om dem. Ingen kille vill vara med en tjej som har ett sådant rykte. Ibland vill man bara hångla med någon, men man kan inte. Vi måste tänka så jävla mycket innan vi gör någonting.Till och med när vi gör det och efter vi har gjort det analyserar vi sönder. Plötsligt börjar man ta dessa dumma killar på orden. Jag kanske är ful? Jag kanske är tjock?Jag måste banta för då kommer alla börja gilla mig mer. Då kommer någon se mig. Vissa börjar skära sig. Djupa arga sår som man inte kan tvätta bort. Dom är där för alltid. Man lär sig hata dem. Man vill skrika men ingen orkar lyssna.


Killar förstår inte hur mycket dom kan förstöra. "Alltså du ser tjock ut på den bilden... skoja bara. Hahaha"
Där fick han nyss en tjej att börja tänka på att banta kanske skulle vara nåt. Ska det vara så? Får det vara så? Varför är det så? Det är sådant man kan fråga sig själv, hela tiden, om och om igen, utan att komma fram till ett svar...

inte jag som har skrivit detta"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det fick mig att börja tänka om... är jag slampig?... Är jag det?

2009-06-14 @ 17:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0