relationship

jag har tänkt på en sak, en sak inom förhållanden, jag har iaktaggit, funderat & tagit ¨åt mig det jag redan vet.
Det jag har sett är olika saker,

kompisar som går djupare & djupare in i ett förhållande och glömmer sina egna vänner
kompisar som blir sårade till slut precis då de föll för sin älskade
kompisar som har ett underbart förhållande, för underbart?
kompisar som blir utnyttjade
kompisar som tas för oseriöst och är ingne förhållande ikon?
eller mest av allt att deras kille blir otrogen

De mesta jag har sett är otrohet, speciellt inom killarnas område. En del av äkta kärlek? andra inte. Varför kan man inte hålla sig till en person (om man älskar han/henne) vad är det som lockar det till andra? frestelsen till att känna en ny närhet, trötthet av sin egen tjej? vad är det? varför kan de inte tänka långsint och förtänka att de förstör något fint, att de faktiskt kan förstöra en person som kan hålla de kvar i de förflutna under en väldigt väldigt lång tid.
Jag förstår inte, förhållande menas att man är bunden till en människa, bara en! aldrig fler.
Jag förstår inte folk som är/blir otrogna mot sin partner, det är inte rättvist mot någon.
Man ska aldrig glömma att vara ärlig. aldrig, det är nog det viktigaste och samtidigt det svåraste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0